Společnost České loděnice dnes slavnostně spustila ve Valtířově na Ústecku na vodu nový chemický tanker Sensation, kvůli nízké hladině řeky Labe ale až s téměř šestitýdenním zpožděním po dostavbě. Loď je největší, kterou firma doposud vyrobila. Neodpluje však hned do Rotterdamu ke svému nizozemskému majiteli, ale bude kotvit u mola nedaleko loděnice a čekat na lepší plavební podmínky, řekl dnes ČTK generální ředitel Českých loděnic Richard Paško.

Firma kvůli nízké hladině požádala Povodí Labe o vytvoření umělé vlny. „Starostlivost státu je prakticky nulová, můžeme se spoléhat akorát na příhodné přírodní podmínky,“ řekl Paško. Následky jsou podle něj nepříjemné nejen pro firmu, ale i pro zákazníky a banky. „Finanční ztráty jsou obrovské, situace se zhoršuje, my navzdory tomu zvyšujeme počet zakázek a zaměstnáváme stále více lidí,“ uvedl Paško.

Nový tanker v ceně přibližně 70 milionů korun určený pro nizozemského zákazníka se stavěl přibližně devět měsíců. Loď je 135 metrů dlouhá, 11,5 metru široká a váží téměř 1300 tun. Podle Paška je v Čechách kvůli charakteristice toku Labe prakticky nemožné větší loď vyrobit. „Má 20 chemických tanků, v každém z nich může vozit jinou chemikálii,“ řekl ředitel. Loď není určena pro plavbu na moři, měla by brázdit evropské vodní cesty. Loď by si měl zákazník dovybavit sám, České loděnice ale už začínají stavět lodě kompletní. Při nových zakázkách se budou do lodí montovat i motory, izolace a další vybavení.

Firma České loděnice se postupně rozrůstá, přibývá jí i zakázek. Do poloviny roku 2010 má smluvně zajištěnu výrobu 14 lodí. Lodě vyrábí ve svých závodech v Ústí nad Labem – Střekově, Valtířově a v Děčíně. Firma zaměstnává 210 vlastních zaměstnanců, dalších zhruba 130 si najímá u externích firem.

ape snm

Napsal PetrK

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..