VALTÍŘOV (Ústecko) 7. května

Z přístavu Valtířov na Ústecku dnes vyplul nový chemický tanker, který míří do nizozemského Rotterdamu. Povodí Labe muselo kvůli spuštění tankeru zvýšit hladinu řeky o 80 centimetrů na 275 centimetrů. Plavidlo stavěli technici v přístavu Českých loděnic zhruba půl roku. ČTK to dnes řekl ředitel valtířovské loděnice Jiří Bělecký. Do Rotterdamu by měla námořní loď pro nizozemskou firmu Son Trans dorazit za týden. „Záleží ovšem na počasí a stavu vody v okolí Drážďan a Hamburku,“ uvedl Bělecký. Spuštění tankeru musela pomoci umělá vlna z vltavské vodní kaskády. Spuštění plavidla na Labe si nenechali ujít místní obyvatelé, kteří zaplnili pravý břeh řeky. Z druhé strany práci techniků sledovaly desítky řidičů, jejichž vozy na zhruba hodinu téměř zaplnily část silnice z Ústí do Děčína. Tanker je dlouhý 135 metrů, široký 15 metrů a boky má 4,8 metru vysoké. Sloužit by měl k převozu chemikálií a nebezpečných látek. Za zakázku získala společnost zhruba 60 milionů korun. Firma má do konce roku v plánu postavit pro zahraniční zákazníky další dvě podobná plavidla. Tanker pokřtěný na Son Trans 11 je třetím námořním plavidlem, které ve Valtířově vzniklo. Předchozí loď spouštěli pracovníci loděnic na řeku na začátku prosince 2002. České loděnice ve Valtířově trvale zaměstnávají 100 lidí. Kromě toho si musejí najímat dalších 40 až 60 pracovníků, kvalifikovaných zámečníků a svářečů, většinou z Ukrajiny. Zkušených řemeslníků je totiž na Ústecku podle Běleckého stále nedostatek, ačkoliv v dubnu hledalo v regionu práci 9280 lidí.

ČTK

Magazín PLAVIDLA.CZ využívá zpravodajství z databází ČTK a NERIS, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK nebo  NERIS výslovně zakázáno.

Napsal admin

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..