Přejít na obsah
Plavidla.cz

údržba motorů


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 200
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Já mám jenom Mercury 6hp,ale když jsem viděl ty ceny v těch servisech,myslel jsem že padnu a to se bavím jen o údržbě.Budu si to dělat taky sám,v návodu je vše podrobně popsáno,nevidím v tom problém.Jen si budu muset z toho servisu kupovat oleje a svíčky.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jo, dávat lodě a lodní motory do servisu je finančně velmi náročné a v zimním období kdy mají málo práce je to hotová katastrofa pokud vám dělají hodinovou práci tak to si radši kupte rovnou nový . Přitom jsou to motory jako každé jiné a ta cena za servis je mnohem vyšší než u jiných spalovacích motorů.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se jen bojím jedné věci,výměny oleje v převodovce.Nemáte s tím někdo zkušenosti? Výrobce popisuje otevřít vypouštěcí a kontrolní otvor,vypustit olej.Poté nový natlačit zespodu,až do té chvíle než začne přetěkat kontrolním otvorem.Když ale přestanu tlačit ten olej zespodu a oddělám tu tubu co je v ní ten olej,tak než zavřu ten otvor,něco určitě unikne.Poraďte jak to děláte vy.Mám motor Mercury 6hp.Díky.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se jen bojím jedné věci,výměny oleje v převodovce.Nemáte s tím někdo zkušenosti? Výrobce popisuje otevřít vypouštěcí a kontrolní otvor,vypustit olej.Poté nový natlačit zespodu,až do té chvíle než začne přetěkat kontrolním otvorem.Když ale přestanu tlačit ten olej zespodu a oddělám tu tubu co je v ní ten olej,tak než zavřu ten otvor,něco určitě unikne.Poraďte jak to děláte vy.Mám motor Mercury 6hp.Díky.

zavřeš nejdřív ten horní - kontrolní, pak nevyteče prakticky nic

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se jen bojím jedné věci,výměny oleje v převodovce.Nemáte s tím někdo zkušenosti? Výrobce popisuje otevřít vypouštěcí a kontrolní otvor,vypustit olej.Poté nový natlačit zespodu,až do té chvíle než začne přetěkat kontrolním otvorem.Když ale přestanu tlačit ten olej zespodu a oddělám tu tubu co je v ní ten olej,tak než zavřu ten otvor,něco určitě unikne.Poraďte jak to děláte vy.Mám motor Mercury 6hp.Díky.

zavřeš nejdřív ten horní - kontrolní, pak nevyteče prakticky nic

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel jsem do přívěsného motoru dávat olej do nohy vrchním šroubem a je to problém olej je hustej a špatně protéká,a pozoor -pouze olej který tam má být-to znamemá koupený do převodovkylodního motoru motoru,normální olej převodový který se používá do auta bych tam nedával ani za nic -má trochu jiné vlastnosti než olej který tam patří,nehledě nato že original je v tubě která se nechá v pohodě natlačit spodním otvorem a horní slouží jako kontrolní,až začne z vršku vytékat je jistota že skříňje na 100%plná potom se dá šroub do horní díry a ze spodní už nevytéká.Olej je sice trochu dražší ale je to levnější než případná oprava někde v servisu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díval jsem se do příručky od svého motoru - noha ALPHA1 ( stará verze ) modely MERCRUISER 120 - 140 - 165 - 888 je psaný objem náplně 28 Fl. Oz. ( 0,84l ). Výměna každých 100hodin minimálně 1x za sezónu.

Ještě je tam upozornění - nepoužívat automobilová maziva.

 

Posílám ještě foto z příručky ohledně výměny oleje. Po kliknutí se obrázky zvětší.

 

 

 

http://www.plavidla.cz/obrazky/forum/olej1.jpg

 

http://www.plavidla.cz/obrazky/forum/napln1.jpg

Upraveno uživatelem PETR-K
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel jsem do přívěsného motoru dávat olej do nohy vrchním šroubem a je to problém olej je hustej a špatně protéká,a pozoor -pouze olej který tam má být-to znamemá koupený do převodovkylodního motoru motoru,normální olej převodový který se používá do auta bych tam nedával ani za nic -má trochu jiné vlastnosti než olej který tam patří,nehledě nato že original je v tubě která se nechá v pohodě natlačit spodním otvorem a horní slouží jako kontrolní,až začne z vršku vytékat je jistota že skříňje na 100%plná potom se dá šroub do horní díry a ze spodní už nevytéká.Olej je sice trochu dražší ale je to levnější než případná oprava někde v servisu

Je dobré se kouknout do návodu od motoru, jaký olej výrobce doporučuje do převodovky.

 

Např. Honda má v návodu typ oleje SAE 90 Hypoid nebo ekvivalent API GL4 nebo GL 5

to jsou běžné oleje do hypoidních převodovek vozidel k dostání cca za 150 Kč/litr. Nevím proč bych pak platil 900 Kč/litr v Navy

 

Důležitější je kontrola starého oleje při vypouštění, zda v něm není voda, ta ublíží převodovce spolehlivě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj pánové olej zespodu nohy /cca 2,5l/ měním zásadně pumpou stojí snad 16euro z jedné strany nasává a z druhé vypouští.Když měním olej v motoru tak ho přes měrku oleje vycucnu /cca4l/ tou samou a v noze dolpňuji také tou samou obráceně zapojenou.Také si dělám veškerou údržbu sám ???, co stačím oleje filtry zazimování ovšem je to motor Volvo Penta 5,0l osmiválec na 8m lodi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel jsem do přívěsného motoru dávat olej do nohy vrchním šroubem a je to problém olej je hustej a špatně protéká,a pozoor -pouze olej který tam má být-to znamemá koupený do převodovkylodního motoru motoru,normální olej převodový který se používá do auta bych tam nedával ani za nic -má trochu jiné vlastnosti než olej který tam patří,nehledě nato že original je v tubě která se nechá v pohodě natlačit spodním otvorem a horní slouží jako kontrolní,až začne z vršku vytékat je jistota že skříňje na 100%plná potom se dá šroub do horní díry a ze spodní už nevytéká.Olej je sice trochu dražší ale je to levnější než případná oprava někde v servisu

Je dobré se kouknout do návodu od motoru, jaký olej výrobce doporučuje do převodovky.

 

Např. Honda má v návodu typ oleje SAE 90 Hypoid nebo ekvivalent API GL4 nebo GL 5

to jsou běžné oleje do hypoidních převodovek vozidel k dostání cca za 150 Kč/litr. Nevím proč bych pak platil 900 Kč/litr v Navy

 

Důležitější je kontrola starého oleje při vypouštění, zda v něm není voda, ta ublíží převodovce spolehlivě.

Ahoj kvalita oleje ??? vše záleží na velikosti lodi já dával loď v 6.měsíci na moře a v 9.měsíci vyndaval - olej nezkontroluješ až když je loď na břehu.

Originální olej ta syntetica za balík když ti nateče do nohy voda tak se spojí z vodou a vytvoří bílou emulzi která pořád maže a konzervuje.Také jsem měl v noze obyčejný olej a když jsem vyndal v 9.měsíci loď z moře vytekla jen voda tak mne nová Z noha byčla na cca 180tis. Už nikdy nedám obyčejný olej.Dle odborníků by ta emulze nenechala vše tak vyreznout a mohly to být třeba jen ložiska a gufero ale takhle i kola a vše v tahu.Jiná věc je když loď loď vytahujete z vody,ale stejně i tak bych to nedělal ahoj Standa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pak je dobré u starší převodovky raději preventivně vyměnit simeringy a zkontrolovat ložiska. Když je při výměně oleje patrná nějaká kapka vody tak taky ihned simeringy. Pokud se tam dostane hodně vody a navíc ještě slané, tak už to asi sebelepší olej nezachrání.

Jinak to nechci paušalizovat. U motorů s velkým výkonem bude na tom druhu oleje obecně více záležet než např. u malého závěsného. A to asi nejen kvůli možnému vniknutí vody.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj pánové, olej do nohy jsem zkoušel dávat horem, ale opravdu to nejde jen tak. i když jsem se snažil dostat ho tam injekční stříkačkou, za chvíli se udělala bublina a dost oleje se vrátilo ven... nakonec jsem vyzrál, na plastovou nádobku s výústkem jsem nasadil hadičku - pozor není silnější nežli sirka a tuto nasoukal až dolů- Poté nalil přiměřené množství oleje, který jsem nechal na sluníčku ohřát a podařilo se. Pravda teklo to tam snad dvacet minut, ale nádobku jsem měl přichycenou a tak mi to nezdržovalo. Pumpa určitě není k zahození, ale takto je to myslím nejčistější práce.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výměnu oleje v noze závěsných motorů se provádí velice jednoduše, nemějte z toho strach!


1. sebetere manželce obal od tekutého mýsla s pumpičkou.

2. na konec hubičky, co mýdlo vytéká, nasadíte průhlednou hadičku, a nádobku naplníte olejem.

3. motor zavěsíte, vyšroubujete oba šrouby na převodovce - plnící (spodní ) a kontrolní (horní )

4. hadičku nasunete do spodního otvoru a zatěsníte - stačí omotat kolem hadičky lepenku tak, aby po přitlačení ucpala díru po plnícím šroubu.

5. olej do nohy napumpujete, až vytéká horním otvorem.

6. zašroubujete šroub do horního otvoru

7. vytáhnete hadičku a zašroubujete spodní šroub.


Tak a máte vyměníno, celá tahle pumpa má ještě jednu výhodu, nemusíte tu pikslu od mýdla skladovat, protože do příští výměny se určitě objeví nová a čistá. Já to takhle dělám už několik let!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...