26

Re: Provoz kompresorové lednice

hele, v mym případě se bavíme navíc jen o 6,5 m lodi. :-)) Kdybych měl místa nazbyt, tak tam někam dam přenosnej chladící box v trojkombinaci za 4500,-. Potřebuju ale využít prostor, co je pod sedačkou a tam tu lednici vestavět. Na generátor fakt nemam místo, ani hmotnostní rezervu. Už jsem na maximu nosnosti vleku. Navíc kvalitní 4T generátory nad 2kW stojí ranec. Tudy v mym případě cesta nevede. Záložní generátor co mam doma na napájení systémů má jen 1500W a váží asi 25 kilo. A navíc je hrozně velkej. To bych za lodí musel táhnout vozejk. :-))

Zatim jsem našel kompresory Danfoss...... http://www.shopenergia.com/en/product/6 … 04680.html
Používaji se na lodě. Cena 330 USD + výparník 80 USD.... pomalu se blížim cenám, který jsem ochotnej do toho dát. :-))

Pořád čekam na toho kámoše z ingersoll..... Třeba ten to rozlouskne. Kdysi jsme se bavili o kompresoru na tepelný čerpadlo 20kW v cenách do 5 tis. Na kolik by teda pak přišel mini kompresor na ledničku? To mi tam dá za odvoz ne? :-))))))

27

Re: Provoz kompresorové lednice

cirus napsal:

to david , v lete tady mame 40 C + a neni problem...,tu nabijecku na 100Ah baterii logicky potrebujes 100A poku chces dobit za hodinu ...ale to taky problem neni...
pokud najdes na lodi misto pro manzelcinu kabelku tak verim ze pro ten generator se tam misto najde taky;-)
Solarne dobijeni je rozhodne supr...ale dostatecnej vykon stoji porad dost penez a taky ne kazda lod ma vhodnej prostor na umistneni ,,
možná ti uniklo, že se bavíme o 7m lodi,, ;-)

nabijet baterku C=1 při 40°C, to už jsme ve SCI-FI nebo USA

btw, baterka, pokud má něco vydržet, se má vybíjet max na 50%

28

Re: Provoz kompresorové lednice

to david,nevim o tom ze bi jsme to v USA meli v necem rozdilne...pisu z vlastni skusenosti...,,Deep cycle,, baterii vybijim docela casto ,kolik % to nevim ale myslim ze rozhodne vic nez 50%...nekdy doslova ,,do mrtva,, .Ale nejsem na tohle odbornik...jen vim ze nemam problem za hodimu tu baterii nabit .

29

Re: Provoz kompresorové lednice

netvrdim ze ve tvem pripade  je generator idealny reseni,to jen takova idea....Ja mam v lodi takovoudle mrdku,ale jen pro jistotu ...takova zaloha;-)

http://www.harborfreight.com/63cc-900-W … ource=1002

30

Re: Provoz kompresorové lednice

cirus, tohle je super, to jsem měl doma taky. Já jsem měl ale nějakej hroznej krám. Vždycky před nastartováním jsem musel vyndat svíčku, vyčistit jí a pak se modlit abych to roztlačil, než kleknou UPSky. :-))) Na to nezapomenu.
Jako záloha na lodi určitě OK. Vždycky mě děsila představa, že jsem na moři s motorákem, něco stane s motorem a než to zprovoznim, tak vytluču baterku. Letos na zahradě jsem jí takhle vytřískal 2x, než jsem přišel na to, že odešly všechny 4 svíčky najednou. :-(( Na tohle by se na moři centrála hodila, nebo záložní motor :-)). Na oživení tý baterce vážně stačí půl hodinky abych nastartoval.
Jinak ale opravdu snaha nabíjet baterii za hodinu je nesmysl.

p.s. asi teď nemáš v texasu takový sračky, náledí a zimu jako my, co?

31 Naposledy upravil: cirus (04-12-2012 20:38:41)

Re: Provoz kompresorové lednice

no ochladilo se jak svine!V noci to pade nekdy i ke 20 C.Nastesti pres den klima bezi porad;-)
Uplne vazne mam baterie kde vyrobce primo uvadi ze na 80% kapacity se da nabit za hodinu.A nejedna se o neco specialne...naprosto normalni deep cykle...

32

Re: Provoz kompresorové lednice

•    No dyť říkám, že v tý Americe máte pěkný píčoviny - z popisu tvýho generátoru:

        63cc air-cooled   OHV     gas engine

           Gas/oil mix: 50:1

A na fotce je že „ two stroke engine“


OHV benzínovej dvoutakt jsem ještě teda opravdu neviděl, tak proč by se nemohla nabít baterka z 0 na 80% za 1 hodinu, že jo?  big_smile

33

Re: Provoz kompresorové lednice

Letecky modelari tyhle rychlonabijeci cykly bezne pouzivaji, vpalej to tam driv nez se stihne roztavit. Vono staci si predstavit Felicii MPi se 70A altikem a 45Ah baterkou ze.... zas tak nemozny to neni.

** Romana R430 / Minimost 8ft **

www.seaflea.eu

34

Re: Provoz kompresorové lednice

davide,davide...ty mas evidentne problem s ,,tridnim nepritelem,, Skoda,v USA  nikdo neresi nejakou picovinu co se obcas v CR nekde napise...
Ale kdyz uz umis najit v textu takove detaily(i kdyz dulezite) moch jsi si vsimnout ze jesm nepsal z 0 na 80%...takhle to proste neni,ani deep cykle baterie se nevybiji na nulu...Co jsem psal neni zadna novinka,rychlonabijeni ma ale nevyhodu ze nedobijes baterii na 100%(ani za delsi cas).Ovsem na tech 80%(treba ze zbytkovych 20%)to proste jde ;-)
Ne nemam to z vlastni hlavy,ale mam to vyskouseno osobne.

35

Re: Provoz kompresorové lednice

bodjeť by naše píčoviny řešili, když 3/4 USA neví kde je Evropa, natož čechy. big_smile

Nezpochybňoval jsem nabití na 80% za hodinu, i když je to spíš někde mezi 1 a 2 hodinama, zpochybňoval jsem to ve vztahu k okolní teplotě a teplotě baterky, která při nabíjení nemá přesáhnout 40°C.  Z toho důvodu se počáteční nabíjecí proud má pohybovat mezi C0,5 až max.  C1. Slušný nabíječky mají teplotní čidlo a tak by takovou šťávu při týhle teplotě neměly ani pustit. Dále pak častý nedobití na 100% baterce taky vadí a do těch 100% to je dalších 10 hodin. Tedy aspoň solárek, kterej baterku přes tejden došťouchá. Vrčení centrály je ten nejprotivnější zvuk na lodi co znám + navrch příslušný množství smradu.

Takže na lodi to s baterkama a ledničkou není zrovna ajnfach, neboli not so easy, pokud je nechceš ajncvaj zlikvidovat. To už si asi oklep každej, co el. ledničku na lodi provozuje.

36

Re: Provoz kompresorové lednice

tp david 4/5 americanu vi presne kde CR je...znacna cas tam byla.Znaj o CR detaily ze bi ti spadla celist;-)
Mimochodem vis ty kde je Iowa?(stat rozhodne vetsi nez Cr)
jinak ted jsi to o tech baterkach napsal tak ze muzu jen souhlasit!
Jen dodam ze jsem nikde nepsal a ani mne to nenapadlo ze rychlonabijeni je idealni stav!...jen ze to jde;-)

37

Re: Provoz kompresorové lednice

Iowa to znam to je nekde v Cine ne ??  lol

Ftip samozrejme smile

Princess 412 Fly -- Volvo Penta 2 x 235HP (Diesel) --  " ENDLESS "

38

Re: Provoz kompresorové lednice

nooó, statistiky říkaj pravej opak a kdyby u nás byla značná část z těch 4/5, tak tu máme pěkně narváno :lo: lol lol

v Cedar Rapids sem moh bej před tak 15 lety, táta tam měl půl roku nějakej kšeft a lákal mě, leč já radši do Německa lodí. Letadla lítaj vysoko a padaj dlouho. sad



to, co jsem napsal naposled, jsem psal už předtím, jen to asi nikdo nečet



pro vickiho:  letečtí modeláři používaj olovo? já měl doteď dojem, že NiCd a pod, a teď i Lithium.  A to je jiná parketa.

39

Re: Provoz kompresorové lednice

jste si jistý, že tohle je místo pro souboj vzdělávacích metod?
Obecně se ale dá říct, že my jsme plný informací, který jsou nám k ničemu.

40

Re: Provoz kompresorové lednice

ono to bude asi takhle:

Chlapík z New Foundlandu přijel do Texasu a v jednom baru se dal do řeči s místním člověkem.
Texasan se zeptal, odkud chlapík je, a ten odpověděl:
"Víte, kde je New York?"
"Jistěže vím, kde je New York."
"Takže, z New Yorku pojedete zhruba šest hodin na sever, pak zabočíte doprava, pojedete dalších šest hodin, vlezete na trajekt a po šesti hodinách plavby jste u nás na New Foundlandu."
"Sakra, to už je kousek do číny, že jo?"
Chlapík se dlouze zamyslí a pak řekne:
"Boha jeho, víte, že asi máte pravdu? Dělám s jedním číňanem a ten jezdí denně domů na oběd!"

41

Re: Provoz kompresorové lednice

Informace k ničemu?? Nebo je neumíš použít???

Tak ti to přeložím:

na plachetnici na plachty a bez soláru ti je el. lednička se 100Ah baterkou, pokud nebudeš nejdýl obden stát aspoň 5 - 8 h u el. zásuvky s 220V, na dvě věci.

Kompresory camp a mobil ledniček snesou trvalý náklon 30°

Výparníky se dávají svisle

Každá baterka je malá

42

Re: Provoz kompresorové lednice

Hele vy jste se tady nějak rozohnily a to vše jen kvůli ledničce na lodi smile, ale i mě je jasný, že pro studený pivo je potřeba udělat maximum smile

DRAGO Fiesta 660, Mercruiser 6 inline - 4,1 "cat" - 106 519

43

Re: Provoz kompresorové lednice

Bohužel pro plachtaře,David má pravdu!
Jediná a čistá,eko šence, je jak uživit ledničku na plachetnici,tak použít solárko o ploše min.1 m2. Mám to osobně vyzkoušené!! Pak se v klidu můžete oddávat pivním a bublinkovým radovánkám. Sexualní taky nejsou na škodu,ale lednice netřeba!!
A nebo trávit každou noc v marině a být připojen na 230V a používat nabíječku.

Bootcentrum

44

Re: Provoz kompresorové lednice

Koukam davide, že jsi vůbec nepochopil muj příspěvek. To je nevýhoda písemný komunikace. Snadno se něco pochopí jinak, než to autor myslí.
Týkal se učebních metod.

Osobně vůbec nesouhlasim s tim, aby si děti cpaly do hlavy názvy hlavních měst všech zemí, učili se kde je jaká prdel zakopaná, když se to dá snadno najít. Tim samozřejmě neříkám, že nemaji mít zákloadní rozhled.

Pamatuješ si ještě jak jsme se učili kolik obyvatel má který město, jakej je ve kterym kraji průmysl, a to včetně SSSR? Uznej sám, že tyhle informace jsou nám k prdu!

Přece tu nikdo neříkal, že jsou k prdu informace o ledničkách!! To bych tu na fóru asi nebyl ne? Osobně mam poměrně dost rád amatérský informace, byť nemusí bejt vždycky to pravý ořechový. Amatéra nechápu jako někoho, kdo daný věci nerozumí, ale jako někoho, kdo nemá postraní vlastní zájmy, který zkreslí informace!! Takže i názor kdy se amatér domnívá je hooodně přínosnej. Proto jsou tu tyhle fóra. Dej si dohromady názory a zkušenosti 10 lidí a máš statisticky dost velkou šanci, že se vyhneš průserům a slepým uličkám. Alespoň já to tak dělam. Možná, že i díky tomuhle vláknu jsem od pevnýho rozhodnutí instalovat plynovej box došel až k solární instalaci a lodnímu kompresoru.

Takže zpět k lednicím.... zatim jsem u varianty solární instalace o niminálním výkonu 60-80W, zatim obyč baterie z auta (už jí tam provozuju, i když vim, že je to blbý a dlouho nevydrží), stavebnice chladícího agregátu pro lodní lednice s aktivním chlazením kondenzátoru. Předpokládám, že elektricky by to mělo bejt ziskový, takže baterka je tam jen na rádio večer. Jo málem bych zapoměl..... lednice pojede jen ve dne.

Ještě se chystám zajet do naší divize solární techniky a probrat tam s klukama tu solární instalaci. Hlavně rozdíl mezi nominálním a skutečným výkonem. To vše samozřejmě na podmínky chorvatska. U nás vydržim s klidem týden s pasivnim boxem. Jen aby do toho boxu nikdo nerejpal, v boxu mam jen potraviny, který nachladim před vyplutím. Je jasný, že pivo v tom nechladim. Jednak neni místo, jednak na lodi nepiju (občas sklanku vína večer) a jednak chlazenýho točenýho je u nás kolem vody k dostání dost.

45

Re: Provoz kompresorové lednice

Jo ještě pro upřesnění..... amatérský informace na bmw fóru už mi ušetřily minimálně 80-100 tis. při hooodně střízlivym odhadu. A to je při ceně mýho auta do 200 k. dost ne?
A to jen proto, že každej napsal v čem nakonec byly jeho problémy. Většinou jsou to čidla za litr a ne jednotka za desítky tisíc jak říkaji v bmw (a asi i jiných) servisech. :-D

Prostě amatéři toho dost často ví mnohem víc, než komerční profesionálové! Koníček je vždycky víc, než zaměstnání.

46

Re: Provoz kompresorové lednice

Jooo Zdendo,správně jsi se rozhodl s lednicí. jen po mnohých mých zkušenostech:proud udávaný u solárek /nikoliv zkratový/ je v podstatě a prakticky ještě o cca 10-20% nižší. testováno v Chorvatsku v letních měsících. To jen proto,aby jsi počítal s patřičnou plochou panelů.Domnívám se,že na noc ledničku vypínat je nesmysl,moc toho neušerříš,při dalším náběhu /zapnutí/ musíš znova schlazovat věci u vnitř včetně vychlazení vnitřního prostoru.nejlepší je ale ztáhnout termostat něco nad minimum a samozřejmně,když i přes den ho pustíš na více jak "půlku" tak ti ani ten 1m2 solárka nebude stačit při okolní teplotě cca 35 st.
To jsou moje dlouholeté zkušenosti ze solárkama a taky to tak je a můžeš to brát na 100%!!!

bootcentrum

47

Re: Provoz kompresorové lednice

Díky Bootcentrum, to noční vypínání jsem nemyslel kvůli spotřebě, ale kvůli klidu na spaní :-) Je to opravdu malá loďka.
Myslim, že by nebyl takovej problém vzít si do toho chorvatska ještě jeden panel a někam ho tam dát. Ono to přecijen na lodi nevypadá moc pěkně. Už to pak neni taková ta čistá loď. Dost na tom, že je tam vystrčená anténa na televizi. :-)) Tu teda do chorvatska samozřejmě nepovezu.

Ještě se podívam po těch flexibilních nalepovacích panelech. Kolik to stojí a jakou to má účinnost. Tak půl až třičtvrtě metru bych na palubu dal. Na luknu, na poklop kotevny, i nad vstup do kajuty.

Taky musim počítat s tim, že něco zastíní plachty. Apropo asi to sem úplně nepatří, ale monokrystal, nebo polykrystal? Netušim kterej je kterej. Jeden má větší účinnost, ale stačí stín stěžně a účinnost letí k nule. Druhel má sice na plochu menší výkon, ale zase mu tak nevadí částečný zastínění.

Kurňa netušil jsem, že přípravy na moře se zadrhnou na blbosti, jako je lednice..... :-D

48 Naposledy upravil: david (06-12-2012 13:23:52)

Re: Provoz kompresorové lednice

Panely jsou monokrystal, polykrystal a amorfní. Zastínění nevadí jen amorfním. Ty taky mají větší výkon při zatažené obloze.
Na přímém slunci ( o dovolené smile ) jdou líp mono a poly.
Na přímém slunci a za vyšší teploty jdou nejlíp mono
Při difůzním světle jdou líp poly než mono.


a poznáš je tak, že mono panely jsou z velkých destiček křemíku - např. 60x60mm – 150x150mm, poly z malých destiček - např. 5x8 - 10x15mm a  amorfní jsou jednolitá, jednobarevná plocha po celým panelu

49

Re: Provoz kompresorové lednice

Nejtišší lednice je se "šwingkompresorem". Rozběch je neslyšitelný a běh slabě slyšíš jen v noci,nijak tě neruší její spínání jako třeba s danfosem,který se dost hlasitě /v noci/ ozývá!!

Bootcentrum

50

Re: Provoz kompresorové lednice

Dík za rady. Tak snad to už dam dohromady.
Pustim se do toho po novym roce, tak pak dam vědět. Hned jak dodělam motorák a vyndam ho z garáže, tak tam dam plachetnici a vrhnu se do toho.