1

Téma: Trimovací klapky

Ahoj všem,
chtěl jsem Vás požádat o radu , zda nevíte kde byse dali sehnat trimovacií klapky, ať už použité nebo nové, ale za nějaké rozumné peníze. Jsou na malý člun delka 4,6m a šířka 1,7m.
Díky za Vaše odpovědi

Bayliner 602 Capri

2

Re: Trimovací klapky

Zadej do vyhledávače a uvidíš. Venku je to levnější

Crownline 250 CR

3

Re: Trimovací klapky

Já jsem si je nechal vyrobit z nerezu podle katalogu za 3000 kč ručně stavitelné 200x250cm

4 Naposledy upravil: mirzik (14-07-2010 10:59:21)

Re: Trimovací klapky

Ahoj,
nemáte náhodou někdo z Vás nějakou zkušenost s těmito trimovacími klapkami http://www.nauticusinc.com/smart_tabs.htm

Bayliner 602 Capri

5

Re: Trimovací klapky

Ahoj už jsem o nich také přemýšlel ale strále mě trochu odrazuje cena, tady u nás jsem ja našel (SMART TABS ST1290-60 - pro moji loď v ceně za 8800,-) ve tvé velikosti to je myslím ve stejné kategorii. Koukal jsem i na nějaká videa ale natočit se dá lecos. Venku jsem je našel za přijatelných 215 USD včetně dopravy což je polovička ceny u nás. Ještě budu hledat a asi do nich půjdu.

DRAGO Fiesta 660, Mercruiser 6 inline - 4,1 "cat" - 106 519

6 Naposledy upravil: Anachy (14-07-2010 12:12:19)

Re: Trimovací klapky

A ještě víc se mi líbí SMART TABS SX - je to kompozit a cena je ještě zajímavější vycházi to včetně dopravy na nějakých 3800,-

DRAGO Fiesta 660, Mercruiser 6 inline - 4,1 "cat" - 106 519

7

Re: Trimovací klapky

Pokud klapky, tak jedině ovladatelné z kokpitu tzn. hydraulické Bennett) či elektrické (Lenco). Taky jsem chtěl Smarty ale kolega si je dal a maximálně mu to pomohlo o pár sekund rychleji do skluzu. Pokud potřeboval vyvážit loď dle nákladu, který zrovna naložil, tak by musel znovu do vody a štelovat. To samé poku by třeba změnil směr oproti vlnám či proudu. Po každé měl zatížení jiné, takže to nakonec vyhodil a koupil plně ovladatelné z kokpitu. Loď si vyváží přesně dle aktuální potřeby a aktuální situace na vodě (vlny, vítr atd.)

Crownline 250 CR

8 Naposledy upravil: tomas80 (14-07-2010 20:08:57)

Re: Trimovací klapky

Ahoj. SOuhlasim. Pokud trim klapky, tak uz je lepsi si priplatit za ovladane z kokpitu. Ono je to zase trochu kontraproduktivni, protoze kdyz si koupis klapky s rucnim stelovani a sklopis je dolu, tak se sice driv dostanes do skluzu, ale oni pak zase ve skluzu brzdej, takze pak je zase potrebuje vyklopit nahoru coz pokud je nemas dalkove ovladane za jizdy neudelas. Na minule lodi jsem je nemel a stvalo mne, ze porad byla lod ve skluzu naklonena podle toho na jake strane byla vetsi zatez. Protoze to stejne nikdy nevyvazis dokonale a hlavne pokud nebudes mit sedacku uprostred a pojednou treba tri lidi tak mas dicky lod na jednu stranu.
Takhle si pekne jednu klapku nechas malinko sklopenou a lod mas rovne smile

Princess 412 Fly -- Volvo Penta 2 x 235HP (Diesel) --  " ENDLESS "

9

Re: Trimovací klapky

Přesně tak, nehledě na to, že loď jde vyvážit i dle povětrnostních podmínek.

Crownline 250 CR

10 Naposledy upravil: Anachy (09-08-2010 19:54:11)

Re: Trimovací klapky

Ahoj, co se týče trimovacích klapek - Vy co je máte doporučujete spíše hydrauliku nebo elektro ?? Děkuji za Vaše příspěvky  vážně uvažuji o instalaci a jak zde již bylo naznačeno budu montovat ovládané z kokpitu ale nemohu se rozhodnout zda elektro nebo hydrauliku, co jsem vypozoroval na různých diskuzních forech v zahraničí doporučují spíše hydrauliku.

DRAGO Fiesta 660, Mercruiser 6 inline - 4,1 "cat" - 106 519

11

Re: Trimovací klapky

Já si myslím zaké že hydraulické, páč tam jde alespoň něco opravit. U těch elektrických je prý vše zatavené v plastu a tím pádem konec. Alůe prodávám jak jsem koupil. Nalistuj Bennetta i Lenco a začti se, obojí má asi svoje pro a proti. Já bych šel do hydrauliky.

Crownline 250 CR

12 Naposledy upravil: tomas80 (15-08-2010 21:32:23)

Re: Trimovací klapky

Ahoj.
Tady je o tom nejake zakladni porovnani
http://www.bennetttrimtabs.com/hydraulicvselectric.php
U hydrauliky mas vsecko dulezite uvnitr lode v suchu, kdezto u elektroniky je vse venku pod vodou a staci malo, kdy se ti tam do elmotoru dostane voda a prestane to fungovat. To je asi nejvetsi rozdil, ve spolehlivosti.
Zase na druhou stranu je instalace el. klapek jednodussi a financne mene narocna. Staci udelat dve dirky do cela a natahnout dva kabely k tlacitku, ktere ma narozdil od hydrauliky indikaci polohy klapek. Nemusis se starat kam umistit hydr. cerpadlo, menit olej atd. Jsou o tom docela vasnive diskuse na zahranicnich forech, ale asi jednoznacnou odpoved ti nikdo nerekne. Bohuzel asi pujde o to si sepsat vse pro a proti, finance a pak roztocit globus, zapichnout prst a rict "mamo, sem pojedem na dovolenou" smile
Kazdopadne ja mam na lodi hydrauliku a zatim fungujou v pohode, akorat zacaly saknout hadice, tak jsem je musel vymenit. Nicmene i v tu chvili jsem byl pojizdnej a dalo se s klapkama manipulovat.

Princess 412 Fly -- Volvo Penta 2 x 235HP (Diesel) --  " ENDLESS "

13

Re: Trimovací klapky

Ahoj díky za Vaše názory mám na celou zimu tak je dost času na rozmyšlenou, ty stránky od Tomase80 jsem už také četl a fakt vše směřuje asi k té hydraulice.

DRAGO Fiesta 660, Mercruiser 6 inline - 4,1 "cat" - 106 519

14 Naposledy upravil: tomas80 (16-08-2010 19:50:57)

Re: Trimovací klapky

Urcite jeste nekde pohledej, ale kazdopadne co se spolehlivosti tyce, urcite bude hydraulika cestou jistoty.
Venku z lodi mas jenom pistnice, na kterych ti nema vcelku co odejit. Respektive samozrejme ma, ale ta pravdepodobnost je miziva a kdyz zacnou prosakovat, tak to poznas na vode kolem lode, ale vcelku je jeste muzes dal pouzivat, protoze te to neodstavi jako u el. klapek kdyz se dostane voda do motoru. A uvnitr lodi mas hydr. cerpadlo, ktere bohuzel zabere nejake misto. Ale pokud to nebudes tahat na sucho tak co se cerpadla samotneho tyce, myslim si, ze tam taky nema co odejit. Jedine co asi z nejvetsi pravdepodobnosti muze odejit je sam motor, ale zase je v lodi v suchu, takze jedine ze by se spalil. Ale i kdyby tak jsi schopen to udelat s lodi na vode a muzes jezdit dal.

Princess 412 Fly -- Volvo Penta 2 x 235HP (Diesel) --  " ENDLESS "

15

Re: Trimovací klapky

Na těch vašich parnících bych vůbec místo na čerpadlo neřešil! Co mám asi tak řikat já he big_smile

Crownline 250 CR

16 Naposledy upravil: tomas80 (16-08-2010 21:16:14)

Re: Trimovací klapky

smile big_smile
Hele vis co se rika, kazda lod je mala smile a znamej rika, ze kazda lod mela bejt o pul metru delsi big_smile
Uz si zacinam delat srandu, ze koupim nejakej malej hausboot a budu ho tahat za sebou jako skladiste, protoze to je furt a jeste tamhleto a tudleto a uz aby se clovek chodil otacet na breh, pokud teda je nejakej na blizku. smile

Princess 412 Fly -- Volvo Penta 2 x 235HP (Diesel) --  " ENDLESS "

17

Re: Trimovací klapky

tomas80 napsal:

smile big_smile
Hele vis co se rika, kazda lod je mala smile a znamej rika, ze kazda lod mela bejt o pul metru delsi big_smile. smile

Ba Ba koukám už pomalu po větším škuneru akorát mi chybí nějaká ta hotovost, takže zatím budu investovat do stávajícího.
Klapky koupím hydraulické už jsem našel i kompletní set včetně ovládacího pultíku (bohužel ale bez signalizace polohy) za cca 400 USD.

Mám na Vás jelikož již máte s klapkami zkušenost dotaz - projeví se učinost již např. při jízdě v rychlosti okolo 10-15 km - méně zabořená záď atd.??

DRAGO Fiesta 660, Mercruiser 6 inline - 4,1 "cat" - 106 519

18

Re: Trimovací klapky

tomas80 napsal:

smile big_smile
Hele vis co se rika, kazda lod je mala smile a znamej rika, ze kazda lod mela bejt o pul metru delsi big_smile
Uz si zacinam delat srandu, ze koupim nejakej malej hausboot a budu ho tahat za sebou jako skladiste, protoze to je furt a jeste tamhleto a tudleto a uz aby se clovek chodil otacet na breh, pokud teda je nejakej na blizku. smile

Njn tomu se říká rozežranost smile Jak přemejšil tak přemejšlim, mě by nejvíc vyhovovala taková bárka co máš ty, třeba i větší, a pak nějakej sporťák na adrenalin a blbnutí. Hrozně se bojim že ten Fun efekt s takovym parníkem co máš ty bude někde u nuly.

Jinak co se týká financí, mnooo jak to řiká můj kámoš, holt asi málo kradem smile smile

Crownline 250 CR

19

Re: Trimovací klapky

Ahoj.
Nojo, jenze kde chces krast, kdyz v tomhle state uz je vsecko co za neco stalo rozkradeny smile.
Jinak ja bych to asi nevidel jako rozezranost, spis to, ze clovek cim je starsi, tim si chce vic veci vychutnavat. Nerikam, ze bych byl nejakej starous, ale kdyz se chci vyblbnout, tak to uz ma sve omezeni. Je to asi jako srovnavat sportaka s terenakem. Vyblbnes se s obojim, ale kdyz budes chtit jet ve sportaku se ctyrma lidma na dovolenou do Chorvatska, tak to uz zadna romantika nebude smile. Je mi jasny o cem mluvis, ale podle mne, kdyz si poridis neco takoveho co mam ja, tak mas lepsi si k tomu prodit skutra a budes mit uplne po starostech smile.

Jinak k tematu.
Jak se ptal ANACHY, tak musim rict, ze sklopeni klapek poznam uz kdyz jedu na nejakych 1000 otacek. Samozrejme ze to nepoznas na zaborene zadi, ale pokud mas klasickej nahon, tak lod uz tolik neklickuje, protoze ty klapky ti prakticky zvysej protitlak. Jinak si myslim, ze kolem tech 20 kilaku uz by jsi to mel urcite poznat ze nebudes mit zadek tak ve vode.

Princess 412 Fly -- Volvo Penta 2 x 235HP (Diesel) --  " ENDLESS "

20

Re: Trimovací klapky

Hele o skůtru mi radši nemluv. Toho bych moc chtěl a bral ihned. Ale kde chceš na něm jezdit? Abych to dával někde načerno do vody a nervoval se, že na mě někdo zavolá fízly, na to jsem už starej taky. Jinak moje tajný přání do budoucna je tenhle pekáč: http://www.regalboats.com/2250 Dá se v tom přežívat, neni to ještě takovej špekoun a i za autem se to dá ještě slušně vozit.

Crownline 250 CR

21 Naposledy upravil: tomas80 (18-08-2010 22:17:40)

Re: Trimovací klapky

Nojo a zase jsme u toho, kdyz uz si clovek poridi nejakyho skutra, tak tady nema kde s tim jezdit aniz by ho nekdo nebuzeroval. Ten Regal urcite nevypada spatne, taky peknej macek, ale to uz je taky na nejakyho terenaka. Jestli to vazi 1700 kilo nasucho tak to bude pres 2t s podvalem smile.

Princess 412 Fly -- Volvo Penta 2 x 235HP (Diesel) --  " ENDLESS "

22

Re: Trimovací klapky

To zvladne silnejsi kombik. Ted mam na obyc pasikovy 2t na kouli. Co Labe nevis jak to vypada?

Crownline 250 CR

23

Re: Trimovací klapky

Ahoj díky Tomas za připomínku ke klapkám, nejradši bych je objednal hned abych to mohl letos ještě vyzkoušet ale nechce se mi kvuli tomu tahat loď z vody, tak to ještě letos vydržím.
Když už tady ukazujete Vaše sny ohledně lodiček mám taky představu v čem bych chtěl plout : http://www.schuetze-boote.de/seiten/drago29.htm jen mi chybí nějaké drobné.

DRAGO Fiesta 660, Mercruiser 6 inline - 4,1 "cat" - 106 519

24 Naposledy upravil: Sullaco (19-08-2010 12:42:11)

Re: Trimovací klapky

Mnoo kdyby měla to sklo víc protažený dozadu byla by hezčí. Když už se nám diskuze takhle zvrtla mrkněte sem http://www.performance-marine.de/index.php?id=126 nádherné intro, nádherné lodě a hlavně si k nim otevřete technické parametry motorů. Nějak si nedokážu představit tohodle prcka: http://www.performance-marine.de/index.php?id=37 s nabízeným 570HP V8 motorem. To musí bejt peklo na zemi s ohledem na velikost a váhu té lodě. O velikánech kam oni montují až 3x 950HP se raději nezmiňuji, bo slintám až na zem. No uznej Tome, nebylo by to super spojení na adrenalin i komfortní bydlení????

A na závěr nádherné prezentační video téhle firmy u kterého se každýmu musej zježit chlupy naprosto všude hlavně od 3tí minuty. Na ty šampoňáky kašlete, ty mi jsou nesympatický, jde o lodě smilehttp://www.youtube.com/watch?v=rR9wcJRr … ure=search

Crownline 250 CR

25

Re: Trimovací klapky

Ahoj,

koukal jsem na stránky LENCO trim tabs a dost mě šokuje cena, komplet, tedy klapky, el. pístky, a ovládání vychází celkem cca na 17.000,-
Výše někdo psal o ceně kolem 10.000,- to je tedy asi cena bez ovládání, nebo špatně hledám?
Díky

Ondřej - FJORD 21 HT, VOLVO Penta AQ110/200C - "Vendol" Praha - 109 214