1

Téma: údržba motorů

Jak se staráte o své motory?Necháváte si dělat údržbu v servisech? nebo si vystačíte sami.

2

Re: údržba motorů

Já mám jenom Mercury 6hp,ale když jsem viděl ty ceny v těch servisech,myslel jsem že padnu a to se bavím jen o údržbě.Budu si to dělat taky sám,v návodu je vše podrobně popsáno,nevidím v tom problém.Jen si budu muset z toho servisu kupovat oleje a svíčky.

3

Re: údržba motorů

To jo, dávat lodě a lodní motory do servisu je finančně velmi náročné a v zimním období kdy mají málo práce je to hotová katastrofa pokud vám dělají hodinovou práci tak to si radši kupte rovnou nový . Přitom jsou to motory jako každé jiné a ta  cena za servis je mnohem vyšší než u jiných spalovacích motorů.

4

Re: údržba motorů

Já se jen bojím jedné věci,výměny oleje v převodovce.Nemáte s tím někdo zkušenosti? Výrobce popisuje otevřít vypouštěcí a kontrolní otvor,vypustit olej.Poté nový natlačit zespodu,až do té chvíle než začne přetěkat kontrolním otvorem.Když ale přestanu tlačit ten olej zespodu a oddělám tu tubu co je v ní ten olej,tak než zavřu ten otvor,něco určitě unikne.Poraďte jak to děláte vy.Mám motor Mercury 6hp.Díky.

5

Re: údržba motorů

tomas napsal:

Já se jen bojím jedné věci,výměny oleje v převodovce.Nemáte s tím někdo zkušenosti? Výrobce popisuje otevřít vypouštěcí a kontrolní otvor,vypustit olej.Poté nový natlačit zespodu,až do té chvíle než začne přetěkat kontrolním otvorem.Když ale přestanu tlačit ten olej zespodu a oddělám tu tubu co je v ní ten olej,tak než zavřu ten otvor,něco určitě unikne.Poraďte jak to děláte vy.Mám motor Mercury 6hp.Díky.

zavřeš nejdřív ten horní - kontrolní, pak nevyteče prakticky nic

6

Re: údržba motorů

david napsal:
tomas napsal:

Já se jen bojím jedné věci,výměny oleje v převodovce.Nemáte s tím někdo zkušenosti? Výrobce popisuje otevřít vypouštěcí a kontrolní otvor,vypustit olej.Poté nový natlačit zespodu,až do té chvíle než začne přetěkat kontrolním otvorem.Když ale přestanu tlačit ten olej zespodu a oddělám tu tubu co je v ní ten olej,tak než zavřu ten otvor,něco určitě unikne.Poraďte jak to děláte vy.Mám motor Mercury 6hp.Díky.

zavřeš nejdřív ten horní - kontrolní, pak nevyteče prakticky nic

Díky

7

Re: údržba motorů

honza napsal:

Ahoj.Jaký je rozdíl jestli natlačím olej do nohy spodem,nebo naleju vrchem.Jedná se o nohu alpha 2 u vestavěného motoru.Dík za radu.

8

Re: údržba motorů

Já se v tom moc nevyznám,ale myslím si že by tam mohla vzniknout vzduchová bublina a tím by jsi tam měl míň oleje.

9

Re: údržba motorů

Zkoušel jsem do přívěsného motoru dávat olej do nohy vrchním šroubem a je to problém olej je hustej a špatně protéká,a pozoor -pouze olej který tam má být-to znamemá koupený do převodovkylodního motoru motoru,normální olej převodový který se používá do auta bych tam nedával ani za nic -má trochu jiné vlastnosti než olej který tam patří,nehledě nato že original je v tubě která se nechá v pohodě natlačit spodním otvorem a horní slouží jako kontrolní,až začne z vršku vytékat je jistota že skříňje na 100%plná potom se dá šroub do horní díry a ze spodní už nevytéká.Olej je sice trochu dražší ale je to levnější než případná oprava někde v servisu

10

Re: údržba motorů

kolik vůbec stojí olej do převodovky,ten v té tubě.

11

Re: údržba motorů

Záleží samozřejmě kde ho budeš kupovat-já kupuji castrol marine gear oil viz odkaz:jinak stoji přes dve stovky250ml třeba v Navy centru
http://www.olejshop.cz/xVP-castrol-mari … oil-250-ml-

12

Re: údržba motorů

Ahoj , kydž už jste tady načali debatu o převodovém oleji do nohy , nevíte náhodou někdo kolik se ho dává do nohy ALPHA 1?? Díky za radu.

DRAGO Fiesta 660, Mercruiser 6 inline - 4,1 "cat" - 106 519

13 Naposledy upravil: PETR-K (17-04-2009 13:18:15)

Re: údržba motorů

Díval jsem se do příručky od svého motoru - noha ALPHA1 ( stará verze ) modely MERCRUISER 120 - 140 - 165 - 888 je psaný objem náplně 28 Fl. Oz. ( 0,84l ). Výměna každých 100hodin minimálně 1x za sezónu.
Ještě je tam upozornění - nepoužívat automobilová maziva.

Posílám ještě foto z příručky ohledně výměny oleje. Po kliknutí se obrázky zvětší.



http://www.plavidla.cz/obrazky/forum/olej1.jpg

http://www.plavidla.cz/obrazky/forum/napln1.jpg

14

Re: údržba motorů

lubajs napsal:

Zkoušel jsem do přívěsného motoru dávat olej do nohy vrchním šroubem a je to problém olej je hustej a špatně protéká,a pozoor -pouze olej který tam má být-to znamemá koupený do převodovkylodního motoru motoru,normální olej převodový který se používá do auta bych tam nedával ani za nic -má trochu jiné vlastnosti než olej který tam patří,nehledě nato že original je v tubě která se nechá v pohodě natlačit spodním otvorem a horní slouží jako kontrolní,až začne z vršku vytékat je jistota že skříňje na 100%plná potom se dá šroub do horní díry a ze spodní už nevytéká.Olej je sice trochu dražší ale je to levnější než případná oprava někde v servisu

Je dobré se kouknout do návodu od motoru, jaký olej výrobce doporučuje do převodovky.

Např. Honda má v návodu typ oleje  SAE 90 Hypoid nebo ekvivalent API GL4 nebo GL 5
to jsou běžné oleje do hypoidních převodovek vozidel k dostání cca za 150 Kč/litr. Nevím proč bych pak platil 900 Kč/litr v Navy

Důležitější je kontrola starého oleje při vypouštění, zda v něm není voda, ta ublíží převodovce spolehlivě.

15

Re: údržba motorů

Díky za tu informaci ohledně objemu oleje v noze, mám ten samý typ nohy ALPHA 1.

DRAGO Fiesta 660, Mercruiser 6 inline - 4,1 "cat" - 106 519

16

Re: údržba motorů

Ahoj pánové olej zespodu nohy /cca 2,5l/ měním zásadně pumpou stojí snad 16euro z jedné strany nasává a z druhé vypouští.Když měním olej v motoru tak ho přes měrku oleje vycucnu /cca4l/ tou samou a v noze dolpňuji také tou samou obráceně zapojenou.Také si dělám veškerou údržbu sám ???, co stačím oleje filtry zazimování ovšem je to motor Volvo Penta 5,0l osmiválec na 8m lodi

Bez lodě

17

Re: údržba motorů

bokal napsal:
lubajs napsal:

Zkoušel jsem do přívěsného motoru dávat olej do nohy vrchním šroubem a je to problém olej je hustej a špatně protéká,a pozoor -pouze olej který tam má být-to znamemá koupený do převodovkylodního motoru motoru,normální olej převodový který se používá do auta bych tam nedával ani za nic -má trochu jiné vlastnosti než olej který tam patří,nehledě nato že original je v tubě která se nechá v pohodě natlačit spodním otvorem a horní slouží jako kontrolní,až začne z vršku vytékat je jistota že skříňje na 100%plná potom se dá šroub do horní díry a ze spodní už nevytéká.Olej je sice trochu dražší ale je to levnější než případná oprava někde v servisu

Je dobré se kouknout do návodu od motoru, jaký olej výrobce doporučuje do převodovky.

Např. Honda má v návodu typ oleje  SAE 90 Hypoid nebo ekvivalent API GL4 nebo GL 5
to jsou běžné oleje do hypoidních převodovek vozidel k dostání cca za 150 Kč/litr. Nevím proč bych pak platil 900 Kč/litr v Navy

Důležitější je kontrola starého oleje při vypouštění, zda v něm není voda, ta ublíží převodovce spolehlivě.

Ahoj kvalita oleje ??? vše záleží na velikosti lodi  já dával loď v 6.měsíci na moře a v 9.měsíci vyndaval - olej nezkontroluješ až když je loď na břehu.
Originální olej ta syntetica za balík když ti nateče do nohy voda tak se spojí z vodou a vytvoří bílou emulzi která pořád maže a konzervuje.Také jsem měl v noze obyčejný olej a když jsem vyndal v 9.měsíci loď z moře  vytekla jen voda tak mne nová Z noha byčla na cca 180tis. Už nikdy nedám obyčejný olej.Dle odborníků by ta emulze nenechala vše tak vyreznout a mohly to být třeba jen ložiska a gufero ale takhle i kola a vše v tahu.Jiná věc je když loď loď vytahujete z vody,ale stejně i tak bych to nedělal ahoj Standa

Bez lodě

18

Re: údržba motorů

Pak je dobré u starší převodovky raději preventivně vyměnit simeringy a zkontrolovat ložiska. Když  je při výměně oleje patrná nějaká kapka vody tak taky ihned simeringy. Pokud se tam dostane hodně vody a navíc ještě slané, tak už to asi sebelepší olej nezachrání.
Jinak to nechci paušalizovat. U motorů s velkým výkonem bude na tom druhu oleje obecně více záležet než např. u malého závěsného. A to asi nejen kvůli možnému vniknutí vody.

19

Re: údržba motorů

Je to sice brzo,ale co obnáší zazimování závěsného motoru? Mám Mercury 6hp.Dík

20

Re: údržba motorů

Prosím hodné lidi, zda-li mi někdo neposkytne manuál k lodi Bayliner 265. ( r.2006) údajně byl dodán k lodi na CD, ten od koho jsem loď koupil to nemůže najít.
Předem děkuji  sbfno@seznam.cz

21

Re: údržba motorů

Hezkým večer kamarádi,
     získal jsem motor MERCURY F 20 HP....pomoooc,,pomoooc, pomoooc  potřeboval bych nějakou příručku nebo uživatelský manuál.Jsem nováček a vůbec nevím co a jak. Děkuji moc za POMOC!!! Zodiac

Jirka - Drago Sunday
          Corwette 650

22

Re: údržba motorů

Zkus kontaktovat nějakého prodejce,třeba by ti pomohl.Zeptej se na www.lavex.cz pan Vidršperk,je to ochotný chlapík a určitě pomůže.

23

Re: údržba motorů

Ahoj pánové, olej do nohy jsem zkoušel dávat horem, ale opravdu to nejde jen tak. i když jsem se snažil dostat ho tam injekční stříkačkou, za chvíli se udělala bublina a dost oleje se vrátilo ven... nakonec jsem vyzrál, na plastovou nádobku s výústkem jsem nasadil hadičku - pozor není silnější nežli sirka a tuto nasoukal až dolů- Poté nalil přiměřené množství oleje, který jsem nechal na sluníčku ohřát a podařilo se. Pravda teklo to tam snad dvacet minut, ale nádobku jsem měl přichycenou a tak mi to nezdržovalo. Pumpa určitě není k zahození, ale takto je to myslím nejčistější práce.

24

Re: údržba motorů

Pro výměnu oleje pumpa ruční určitě bez toho nedostanu olej z motoru vysávám ho přes měrku oleje

Bez lodě

25

Re: údržba motorů

Výměnu oleje v noze závěsných motorů se provádí velice jednoduše, nemějte z toho strach!

1. sebetere manželce obal od tekutého mýsla s pumpičkou.
2. na konec hubičky, co mýdlo vytéká, nasadíte průhlednou hadičku, a nádobku naplníte olejem.
3. motor zavěsíte, vyšroubujete oba šrouby na převodovce - plnící (spodní ) a kontrolní (horní )
4. hadičku nasunete do spodního otvoru a zatěsníte - stačí omotat kolem hadičky lepenku tak, aby po přitlačení   ucpala díru po plnícím šroubu.
5. olej do nohy napumpujete, až vytéká horním otvorem.
6. zašroubujete šroub do horního otvoru
7. vytáhnete hadičku a zašroubujete spodní šroub.

Tak a máte vyměníno, celá tahle pumpa má ještě jednu výhodu, nemusíte tu pikslu od mýdla skladovat, protože do příští výměny se určitě objeví nová a čistá. Já to takhle dělám už několik let!