26 Naposledy upravil: viky_cz (03-03-2013 10:23:34)

Re: Schéma zapojení pohonu a ovládání elektropohonu

Jednosmernej regulator je mnohem mensi riziko, ze to zcoudne. Jeste bych pred to hodil neco, co to uplne vypne, mohl by ses pri reversu trefit zrovna do impulzu, kdyz ten regulator dava minimalne 2%.

Jo, jeste mne neco napadlo: Mohl bys klidne mit zdvojeny relatka, ale musel bys pro revers zaradit nejaky vykonovy odpory, aby ti nemohlo jit do tvrdyho zkratu pri prepinani. Na revers by mensi vykon nemusel vadit. Akorat teda neni snadny sehnat odpory s dost velkym vykonem a malym odporem. Vypada to na neco jako sestavu z TR301 0R4, na kazdou vetev z nich sestavit 0R1... hmm ... To by pripadnej zkratovej proud byl kolem 120A, ale couvalo byt tak na 200W, stacilo by to?

Edit: Ted premejslim, ze to neni az tak dobrej napad, sice by ten zkratovej proud byl "jenom" 120A, ale prochazel by jen jednim kontaktem pres 60A rele. Tak asi holt jedine vypinat v nule no. sad

Ted jsem neco objevil: http://www.elektrolode.cz/12811-stykace … vdc/?run=0
To je teda raketa za stykac, ale zase vydrzi hodne!

** Romana R430 / Minimost 8ft **

www.seaflea.eu

27

Re: Schéma zapojení pohonu a ovládání elektropohonu

on by nesel pouzit stykac ze startovani?-

28

Re: Schéma zapojení pohonu a ovládání elektropohonu

Pokud se el. motor chová jako cívka -  proud jím prochází spojitě,  a z PMR nelezou pulzy v plný síle, pak máte oba jistě pravdu.

29

Re: Schéma zapojení pohonu a ovládání elektropohonu

packa napsal:

on by nesel pouzit stykac ze startovani?-

A ty jsi někdy viděl stykač ze startování??? tedy jestli mluvíš o autě a startéru....

30

Re: Schéma zapojení pohonu a ovládání elektropohonu

viky_cz napsal:

Jednosmernej regulator je mnohem mensi riziko, ze to zcoudne. Jeste bych pred to hodil neco, co to uplne vypne, mohl by ses pri reversu trefit zrovna do impulzu, kdyz ten regulator dava minimalne 2%.

Jo, jeste mne neco napadlo: Mohl bys klidne mit zdvojeny relatka, ale musel bys pro revers zaradit nejaky vykonovy odpory, aby ti nemohlo jit do tvrdyho zkratu pri prepinani. Na revers by mensi vykon nemusel vadit. Akorat teda neni snadny sehnat odpory s dost velkym vykonem a malym odporem. Vypada to na neco jako sestavu z TR301 0R4, na kazdou vetev z nich sestavit 0R1... hmm ... To by pripadnej zkratovej proud byl kolem 120A, ale couvalo byt tak na 200W, stacilo by to?

Edit: Ted premejslim, ze to neni az tak dobrej napad, sice by ten zkratovej proud byl "jenom" 120A, ale prochazel by jen jednim kontaktem pres 60A rele. Tak asi holt jedine vypinat v nule no. sad

Ted jsem neco objevil: http://www.elektrolode.cz/12811-stykace … vdc/?run=0
To je teda raketa za stykac, ale zase vydrzi hodne!

No to už by bylo asi lepší investovat do stykače na 100 A, anebo tam nějak narvat pojistku nebo prostě blokaci když kontakt neodskočí.
No výhledově bude pořád co vymýšlet. Bude to chtít sehnat relé 1OOA+ výhledově.

31

Re: Schéma zapojení pohonu a ovládání elektropohonu

Jsem tu nový a tak by mě zajímalo, jestli používá  nějaké "dálkové" ovládání alektropohonu

32

Re: Schéma zapojení pohonu a ovládání elektropohonu

Přátelé, nemáte někdo schema zapojení elektromotoru MinnKota Endura C2 40? Konkrétně jde o bílý a žlutý kablík od regulátoru k motoru - k čemu jsou?
https://s26.postimg.cc/jognof7wl/Minn_Kota.jpg

chtěl bych ovládání předělat na Joystick a plynulou regulaci

33 Naposledy upravil: Lubor (30-07-2018 12:41:10)

Re: Schéma zapojení pohonu a ovládání elektropohonu

Domnívám se, že v noze je DC motor. Originál řídící jednotka má několik rychlostí a je to obousměrný PWM regulátor se zpětnou vazbou halovým snímačem otáček motoru. Nemyslím, že by plynulá regulace byla lepší, nežli originál řídící jednotka. Ta může pro různé otáčky používat různé frekvence spínání, aby optimalizovala efektivitu motoru. Jiný regulátor byť "bezztrátový" může klidně snížit účinnost motoru. Co od plynulé regulace očekáváš a čím jí chceš realizovat?
edit: ten žlutý a bílý kablík by podle mé teorie šel od toho snímače a při měření osciloskopem by na něm byly impulsy podle otáček motoru. Jsou ty dráty slabé?

Coaster 600 DC Mercury PRO XS 175

34

Re: Schéma zapojení pohonu a ovládání elektropohonu

Děkuji za reakci, domníváš se správně, ten motor je DC, žlutý a bílý kablíky jsou slabší.
mám představu, předělat skokovou regulaci na plynulou  PWM regulátorem, s přepínačem na změnu polarity (změna směru) viz.: http://www.neven.cz/kategorie/elektroni … v-55v-60a/

původní regulátor asi PWM není : https://s26.postimg.cc/n9zi44ifp/Minn_Kota2.jpg

Potenciometrem regulátoru by točil malý modelářský motůrek (2 ot.min-1), ovládaný dvousměrovým Joystickem. druhý směr by ovládal druhý motůrek pro řízení směru (natáčení lodního motoru)
ještě vymýšlím to ovládání rychlosti, aby šlo bez přepínače, ppouze joystickem... asi nejjednodušší relátka, vačka , mikrospínač. Vačky by asi musely být tři - střední pro přepínání směru a dvě koncové jako koncový vypínač
nejsi náhodou  "kovaný " ve slaboproudu? já jsem strojař, 12 V mě sice nezabije, ale popálit by asi dovedlo (ono 40 A už je nějaká síla)
Budu rád za každou připomínku,  díky

35

Re: Schéma zapojení pohonu a ovládání elektropohonu

12V je bezpečné napětí i když budeš stát po kolena ve vodě. Můžeš být v klidu, jestli si nesáhneš na rozžhavenej kabel, tak tě to nepopálí.

36

Re: Schéma zapojení pohonu a ovládání elektropohonu

oshurty napsal:

12 V mě sice nezabije, ale popálit by asi dovedlo (ono 40 A už je nějaká síla)
Budu rád za každou připomínku,  díky

Promin, neber to prosim jako nadrazenost, ale ne jen tohle vyjadruje tak zasadni neznalost zakladu elektriky, ze jedine co mohu doporucit je nechat to byt. Nemas sanci udelat to lepsi.
Ted origo reg. samozrejme pulsni bude, jinak by se do minuty jizdy na nizsi vykon vyparil.

Coaster 600 DC Mercury PRO XS 175

37

Re: Schéma zapojení pohonu a ovládání elektropohonu

Takže podle názorů odborníků je ten regulátor, co jsem si vyhlídl, nevhodný?
Jisté základy o  elektrice mám, buďte v klidu, přátelé, přiznávám, že můj výrok o 40 A nějaké síle může na některé působit  dojmem laika, omlouvám se. Moje vzdělání se co se  technicky týče  zaměřilo na strojařinu.....