276

Re: za čím taháte

Ja teda muzu za sebe rict, ze tu T3 bych na tahani lode na delší trasy nikomu nedoporucil. Sice to vyborne taha z vody a i je to docela pohodlny, ale jak to clovek nalozi, jede to priserne pomalu a na dalnici je to marny i bez vleku. Je to ovšem stylovka. big_smile

Ale co třeba novejsi Caravella, nejaka v lepsi vybave?

** Romana R430 / Minimost 8ft **

www.seaflea.eu

277

Re: za čím taháte

Chlapi vidím to tak
1.A6 nebo ML
2.Rozložení lodi na vleku je asi fakt špatně uvidím až vytáhnu z vody
3.Jsou tady fakt super lidi kteří umí poradit, Moc děkuji.👍👍👍

Zdenda  mně pěkně nahlodal s tím ML

Viky: taky jsem uvažoval třeba o T4 nebo T5 ale na běžné ježdění bych to nevyužil

DRACO 1800 ST  Mercruiser 3,7   170Hp veterán, ale krááásný 😎😁

278

Re: za čím taháte

Jak jsem psal, u mě hrál velkou roli i zdravotní aspekt. Jinak bych se asi do ML neodvážil. Dneska jsem za něj vděčnej. Navíc má tažný na 3,5t.
Jestli budeš koukat po Mercedesu, tak si buď pročti Mercedes fórum, nebo se ozvi. Taky doporučuju koňáky. Mají hromadu zkušeností.

Jinak z mercedesů se mi nejvíc líbil GLK. Je na pohled menší, než ML. Spíš takovej vyšší kombík. Hrozně moc se mi líbí tvary karoserie. Ale tažný "jen" na 2,5t.
Pak jsem taky koukal po A6. Ale jak jsem psal, tyhle auta mají dlouhej zadní převis, takže na tahání vleků to moc není. Asi jako ten bramborák, co jsem měl. Co do stability to byla fakt tragédie.
VW jsem zavrhnul jako první. Když jsem u svého passata dělal generálku podvozku, tak jsem se s tim pak bál jezdit. Neuvěřitelně ošizený a hloupě udělaný auto.
Touaregy se prý zase děsně sypou.

Od Audi taky koukni po Q modelech. Jestli nehledáš tažný na 3,5t jako já, tak je to taky dobrá volba. Možná lepší, než Mercedes.

Dále Japonci.... Japonce mam hrozně rád. Míval jsem stařičký Hondy. Obecně po technický stránce jsou skoro dokonalý, ale ten věčnej boj s korozí je únavnej. Všichni offroaďáci taky píšou, že marně válčí s korozí. Kupodivu i s poměrně mladými modely.
Subaru jsem později taky zavrhl. Těm shoří spojka už při rozjezdu s prázdnym autem.

Nemám zkušenosti třeba s Volvo apod.
Aut je mraky. Chce to dát si dohromady požadavky a priority.

279 Naposledy upravil: Sullaco (26-09-2018 15:46:06)

Re: za čím taháte

K tomu houpání vleku. Pokud se někomu houpe karavan v rychlosti kolem kila za podvozkem typu Passat, Superb tak to na 99% není vina auta. Jak jsem psal, tahal jsem za těmito vozy 1,6 až 1,8t lodě a sedělo to jak prdel na hrnci a to i když se člověk zapoměl a jel hodně nad dálniční limit. Stejné zkušenosti, tedy pozitivní má jak je vidět i několik lidí odtud a sám znám dalších x lidí, co s těmito auty nemají s taháním sebemenší problém. Kupříkladu nyní tahám za Pajerem V90 vlek s lodí jejichž váha je 3500 kg a výše a musím jet opravdu 80 protože od 90 je to nervozní jak stará bába. Je hodně znát, když je loď natankovaná tzn. 300 kg plus nebo nenatankovaná. Vím, že by rozložení lodě na vleku chtělo krapet upravit protože není ideální. K poruchovosti aut se vyjadřovat nebudu, snad jen že Passatů jsem měl a mám už cca 20 ks, všechny od funglovky, jedna B5F má přes milion km a stále ji potkáte u nás v plném pracovním nasazení, auto nekouří, nežere olej atd, ostatní B6 až B8, za 3-4 roky, nájezdy 400 - 450 tkm bez vážnějších závad. Pokud MB tak asi opravdu v naftě jen 320 CDI, neb na kšeft jsme ve firmě měli GL 420 CDI, super povoz avšak motor hrozný sráč stejně tak teď kolega na tahání karavanů z Holandska dotáhl ojeté GLK 250 CDI se 120 tkm a auto se doslova sype pod rukama. Netroufám si ovšem vynášet soudy nad MB neb šlo o auta ojetá a vím, že uživatel blb a spořílek dokáže svoje.

Mno taky už končím, kup co ti je k srdci bližši, nemůžeš udělat nějakou zásadní chybu. Přeju dobrý výběr a ať slouží.

Crownline 250 CR

280

Re: za čím taháte

Děkuji chlapi až  něco koupím, dám vědět.

DRACO 1800 ST  Mercruiser 3,7   170Hp veterán, ale krááásný 😎😁

281

Re: za čím taháte

Millane máš motor Mercruiser 3,7 - tak si prosím uprav text at je to správně.
A doporučuji auto s redukční převodovkou a samozřejmně 4x4.Nikdy nevíš,kde a na jakém povrchu budeš lod vytahovat,už jsem viděl mnoho kutilů jak s dvoukolkou a bez redukce spálili spojku při vytahování podobně těžké lodi z vody na nezpevněném povrchu.

bootcentrum

282

Re: za čím taháte

Bootcentrum napsal:

Millane máš motor Mercruiser 3,7 - tak si prosím uprav text at je to správně.
A doporučuji auto s redukční převodovkou a samozřejmně 4x4.Nikdy nevíš,kde a na jakém povrchu budeš lod vytahovat,už jsem viděl mnoho kutilů jak s dvoukolkou a bez redukce spálili spojku při vytahování podobně těžké lodi z vody na nezpevněném povrchu.

bootcentrum

Už jsem to upravil, zmatlo mne to že na motoru a v t. p. Je psáno 470
Jinak je to ten člun, který jsem u Vás kupoval na začátku srpna. Ten s tím hnědým čalouněním

DRACO 1800 ST  Mercruiser 3,7   170Hp veterán, ale krááásný 😎😁

283

Re: za čím taháte

Millan napsal:
Bootcentrum napsal:

Millane máš motor Mercruiser 3,7 - tak si prosím uprav text at je to správně.
A doporučuji auto s redukční převodovkou a samozřejmně 4x4.Nikdy nevíš,kde a na jakém povrchu budeš lod vytahovat,už jsem viděl mnoho kutilů jak s dvoukolkou a bez redukce spálili spojku při vytahování podobně těžké lodi z vody na nezpevněném povrchu.

bootcentrum

Už jsem to upravil, zmatlo mne to že na motoru a v t. p. Je psáno 470
Jinak je to ten člun, který jsem u Vás kupoval na začátku srpna. Ten s tím hnědým čalouněním

Já vím,mně to bylo hned jasné.
470 je pouze označení typu motoru,s výkonem ani obsahem to nemá nic společného.

bootcentrum

284

Re: za čím taháte

Tak uz to není dychavicny. big_smile

(Kviz: najdi rozdily)

http://www.seaflea.eu/foto/095531B.jpg http://www.seaflea.eu/foto/114146B.jpg

http://www.seaflea.eu/foto/095552B.jpg http://www.seaflea.eu/foto/112548B.jpg

** Romana R430 / Minimost 8ft **

www.seaflea.eu

285

Re: za čím taháte

Zjisteni dnešního dne: Ta lod je najednou moc mala!

http://www.plavidla.cz/forum/uploads/images/2018/11/ff78e6a3c700c4f142c5590052835029.jpg

** Romana R430 / Minimost 8ft **

www.seaflea.eu

286

Re: za čím taháte

zajimavy

https://autobible.euro.cz/revoluce-mozn … -internetu

287

Re: za čím taháte

Jenom pozor na malý zavádějící detail u hodnoty tažného. Reálná váha vleku ve skutečnosti vychází menší s ohledem na údaj max provozní váha vozidla. Například já mám u Patrola tažné 3.5 t. ale právě ta teoretická max. váha auta je kolem 3 t. a povolená váha soupravy je 5.5t. Takže bezkonfliktně můžu tahat jen 2,5t. Včera jsem byl na toto upozorněn na STK.

Zet

288

Re: za čím taháte

Zet napsal:

Jenom pozor na malý zavádějící detail u hodnoty tažného. Reálná váha vleku ve skutečnosti vychází menší s ohledem na údaj max provozní váha vozidla. Například já mám u Patrola tažné 3.5 t. ale právě ta teoretická max. váha auta je kolem 3 t. a povolená váha soupravy je 5.5t. Takže bezkonfliktně můžu tahat jen 2,5t. Včera jsem byl na toto upozorněn na STK.

To je zajímavé, tak jsem se šel podívat do TP a já mám třeba povolenou hmotnost jízdní soupravy až 6.445 t.,  takže při váze vozu 2,945 t. mi vychází přívěs + náklad na 3,5 t.

DRAGO Fiesta 660, Mercruiser 6 inline - 4,1 "cat" - 106 519

289

Re: za čím taháte

Anachy napsal:

….To je zajímavé, tak jsem se šel podívat do TP a já mám třeba povolenou hmotnost jízdní soupravy až 6.445 t.,  takže při váze vozu 2,945 t. mi vychází přívěs + náklad na 3,5 t.


Je v tom ale ještě jeden chyták a tím jsou pravidla zapojitelnosti, která říkají, že nemůžeš táhnout větší váhu, nežli má aktuálně tahač. Pokud máš v TP max. hmotnost přívěsu min. 3.222Kg, pak můžeš při správném naložení auta na 3.223kg táhnout max.
3.222kg. Víc ne, i kdybys měl v techničáku maximální hmotnost přívěsu 3,5t. :-(

Coaster 600 DC Mercury PRO XS 175

290 Naposledy upravil: Lubor (04-12-2018 17:04:42)

Re: za čím taháte

Asi jsem tady otevřel Pandořinu skříňku, ale co, je zima, není co dělat.....
Koukal jsem na tu spojitelnost vozidel do souprav abych si ověřil, že si to pamatuju správně. Tím jsem zjistil, že spojitelnost dříve řešil §14 ve vyhlášce 341/2002 Sb. Ta byla nahrazena vyhláškou 341/2014 Sb. ve které spojitelnost  z pohledu okamžité hmotnosti přípojného vozidla a souprav řešil §34 prakticky stejně, jako v předchozí 341/2002. Ten §34 byl ale vyhláškou 206/2018 Sb. teď v říjnu 2018 bez náhrady zrušen!

Nevím, jestli to bylo implantováno někam úplně jinam, nebo jestli je to nyní bez pravidel?

Coaster 600 DC Mercury PRO XS 175

291

Re: za čím taháte

Už jsem to našel. Od září 2018 to je ve Vyhlášce č. 209/2018 Sb.

Coaster 600 DC Mercury PRO XS 175

292

Re: za čím taháte

Lubor napsal:
Anachy napsal:

….To je zajímavé, tak jsem se šel podívat do TP a já mám třeba povolenou hmotnost jízdní soupravy až 6.445 t.,  takže při váze vozu 2,945 t. mi vychází přívěs + náklad na 3,5 t.


Je v tom ale ještě jeden chyták a tím jsou pravidla zapojitelnosti, která říkají, že nemůžeš táhnout větší váhu, nežli má aktuálně tahač. Pokud máš v TP max. hmotnost přívěsu min. 3.222Kg, pak můžeš při správném naložení auta na 3.223kg táhnout max.
3.222kg. Víc ne, i kdybys měl v techničáku maximální hmotnost přívěsu 3,5t. :-(

Opravuji po prostudování vyhlášky. Okamžitá hmotnost přívěsu nesmí být vyšší, nežli maximální (papírová) hmotnost tažného vozidla uvedená v TP. Nezáleží (teda podle vyhlášky) na tom, jak je tažné vozidlo aktuálně zatížené.
Autoři nejnovější verze vynechali "okamžitá" a uvádějí nyní jen hmotnost. To asi proto, aby to opět nebylo jednoznačné a mohli jsme se o tom donekonečna dohadovat a psát na ministerstvo o výklad! big_smile

Pokud máš tažné vozidlo kategorie M1G, tak je to ale zase jinak.....

Prima jsem si tady sám pokecal.

Coaster 600 DC Mercury PRO XS 175

293

Re: za čím taháte

Lubor napsal:
Lubor napsal:
Anachy napsal:

….To je zajímavé, tak jsem se šel podívat do TP a já mám třeba povolenou hmotnost jízdní soupravy až 6.445 t.,  takže při váze vozu 2,945 t. mi vychází přívěs + náklad na 3,5 t.


Je v tom ale ještě jeden chyták a tím jsou pravidla zapojitelnosti, která říkají, že nemůžeš táhnout větší váhu, nežli má aktuálně tahač. Pokud máš v TP max. hmotnost přívěsu min. 3.222Kg, pak můžeš při správném naložení auta na 3.223kg táhnout max.
3.222kg. Víc ne, i kdybys měl v techničáku maximální hmotnost přívěsu 3,5t. :-(

Opravuji po prostudování vyhlášky. Okamžitá hmotnost přívěsu nesmí být vyšší, nežli maximální (papírová) hmotnost tažného vozidla uvedená v TP. Nezáleží (teda podle vyhlášky) na tom, jak je tažné vozidlo aktuálně zatížené.
Autoři nejnovější verze vynechali "okamžitá" a uvádějí nyní jen hmotnost. To asi proto, aby to opět nebylo jednoznačné a mohli jsme se o tom donekonečna dohadovat a psát na ministerstvo o výklad! big_smile

Pokud máš tažné vozidlo kategorie M1G, tak je to ale zase jinak.....

Prima jsem si tady sám pokecal.

Jo, hezky jsi si pokecal, ale aspoň to tu trochu začlo žít.... a hlavně kecáš o zajímavé a důležité věci pro nás.... Díky za zjištění informací a podělení se o ně....

Ahoj, ahoj, ahoj....

294 Naposledy upravil: Charlie (04-12-2018 19:29:27)

Re: za čím taháte

Ano vyhlášku předělali a jednoznačné to není. Dříve u těch pojmů bylo i vysvětlení a teď už nic.


Jinak já pořídil jiného tahače, Fiat Ducato L3H2 3,0 160Hp - na tažném 3t, souprava 6,5t. Sice jsem za tím ještě natahal, ale na jízdu maximální spokojenost.

Jaguar 25 - s/y Sanru - Orlická přehrada

295

Re: za čím taháte

Ještě ze to mam jednoduchy. Moje T3 Syncro ma maximalni hmotnost 2.5t, tazny na 2t, povolenou hmotnost soupravy 4.5t.

Jinak v praci mame Citroen Jumper L4H2 (coz je predpokladam stejny jako Ducato), motor taky 3-litr. Tahl jsem za tim Syncro na plataku, cca 2.3t a bylo to hodne znat. I když teda je to lepsi nez když za Syncro nalozim 2t. big_smile Se 69HP to fakt nejede vůbec.

** Romana R430 / Minimost 8ft **

www.seaflea.eu

296

Re: za čím taháte

Stejný to je, ale L4 má delší zadní převis a netahá se za tím tak dobře jako za L3, která má ten převis vzadu minimální.

Jaguar 25 - s/y Sanru - Orlická přehrada

297

Re: za čím taháte

Lubor napsal:
Lubor napsal:
Anachy napsal:

….To je zajímavé, tak jsem se šel podívat do TP a já mám třeba povolenou hmotnost jízdní soupravy až 6.445 t.,  takže při váze vozu 2,945 t. mi vychází přívěs + náklad na 3,5 t.


Je v tom ale ještě jeden chyták a tím jsou pravidla zapojitelnosti, která říkají, že nemůžeš táhnout větší váhu, nežli má aktuálně tahač. Pokud máš v TP max. hmotnost přívěsu min. 3.222Kg, pak můžeš při správném naložení auta na 3.223kg táhnout max.
3.222kg. Víc ne, i kdybys měl v techničáku maximální hmotnost přívěsu 3,5t. :-(

Opravuji po prostudování vyhlášky. Okamžitá hmotnost přívěsu nesmí být vyšší, nežli maximální (papírová) hmotnost tažného vozidla uvedená v TP. Nezáleží (teda podle vyhlášky) na tom, jak je tažné vozidlo aktuálně zatížené.
Autoři nejnovější verze vynechali "okamžitá" a uvádějí nyní jen hmotnost. To asi proto, aby to opět nebylo jednoznačné a mohli jsme se o tom donekonečna dohadovat a psát na ministerstvo o výklad! big_smile

Pokud máš tažné vozidlo kategorie M1G, tak je to ale zase jinak.....

A to je právě důležité - za terénákem 4x4x s redukcí můžeš tahat 1,5x vyšší hmotnost nežli je celková max.vozidla!

Prima jsem si tady sám pokecal.

298

Re: za čím taháte

Bootcentrum napsal:

A to je právě důležité - za terénákem 4x4x s redukcí můžeš tahat 1,5x vyšší hmotnost nežli je celková max.vozidla!

Pokud máš v techničáku uvedenou kategorii M1G, tak máš velkou výhodu.

Coaster 600 DC Mercury PRO XS 175

299

Re: za čím taháte

Lubor napsal:
Bootcentrum napsal:

A to je právě důležité - za terénákem 4x4x s redukcí můžeš tahat 1,5x vyšší hmotnost nežli je celková max.vozidla!

Pokud máš v techničáku uvedenou kategorii M1G, tak máš velkou výhodu.

To je prima takže u mě dobrý smile (M1G)

DRAGO Fiesta 660, Mercruiser 6 inline - 4,1 "cat" - 106 519

300

Re: za čím taháte

Tak u mně taky dobrý. Toyota LC 100 4,2 D , M1G , jizdí souprava max 6 760 kg.

Bayliner Ciera 2355 Mercruiser 5.0 MPI   "MICHAELA II"  - 108 380