Retro na vodě

Napsaladmin

Říj 17, 2000

Design 60-tých let je oblíbený nejen při výrobě člunů ale také lodních motorů.

Stejně jako móda, i design lodí stále častěji čerpá z šedesátých let minulého století. Vlna lodního retrodesignu trvá již poměrně dlouho. Mnoho, zejména menších, výrobců hledá volnou skulinu na velmi obsazeném trhu lodí a programově se soustřeďuje na výrobu plavidel z tradičných materiálů nebo alespoň tradičního vzhledu. Tento segment výrobků je určen hlavně pro movité zákazníky, pro které je mnohem důležitější vzhled lodi než její cena.
Trupy lodí jsou stavěny buďto tradiční technologií nebo bývají laminátové s dřevěným obložením. Nástavbám a palubě dominují exotické druhy dřev v kombinaci s vysoceleštěným nerezem. Protože je tento typ lodí určen především k reprezentaci, bývá kokpit uzpůsoben a vybaven pro přípravu jídel a nápojů. Nechybí mikrovlnné trouby, myčky, sporáky, grily, výrobníky ledu, ledničky a výkonné audiosoustavy.

Je nemyslitelné tento typ lodí vybavit závěsným motorem současného designu. Výrobci proto přicházejí se sériemi motorů, které svým vnějším vzhledem vrací na začátek 60-tých let.

S motory třídy RETRO ENGINES přichází na trh i firma MERCURY. Jedná se o typy 150 L EFI RETRO, resp. 150 XL EFI RETRO a 200 L EFI RETRO. Oba stokoňové motory se liší pouze délkou nohy (dlouhá a extradlouhá). Motory jsou odvozeny od typů 150/200 L/XL EFI SWB a mají s nimi shodné technické parametry. V obou případech jde o dvoutaktní 2,5 litrové šestiválce s válci do „V“, vrtáním 89 mm a zdvihem válců 67 mm, standardně vybavené trimem nohy, variabilním mísením oleje do paliva, modulárním CDI zapalováním a elektrickým startem.

150-ti koňový motor tohoto typu představila na listopadovém brněnském veletrhu Boat Brno firma AMERICAN MOTORS. Pokud jste jej přehlédli, pak to mohlo být tím, že na tomto stánku se staraly o zákazníky nejkrásnější hostesky z celého veletrhu……

Napsal admin

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..